Odpowiednio dobrana strategia programu lojalnościowego jako wzmożenie zbytu
Programy lojalnościowe to przeciągłe czynności marketingowe służące do budowy, oraz podtrzymywania należytych relacji z konsumentami.
System lojalnościowy został wymyślony po to, aby ustanowiły konsumenta oddanym danej marce. Odpowiednio dobrana metoda programu lojalnościowego pozwala wzmożenie zbytu towarów, lub usług przy zminimalizowaniu kosztów pozostałych form promowania. Program lojalnościowy jest skuteczny i ma rzeczywisty wpływ na sprzedaż, a większa część osób bierze udział co najmniej w jednym programie lojalnościowym, albo ma kartę stałego klienta.W przeciwieństwie do marketingu transakcji, marketing relacji (sprawdź) nie ogniskuje się na pojedynczej sprzedaży, ale na utrzymaniu trwałej więzi z nabywcą. Zamysłem marketingu relacji jest zdobycie lojalności klienta, a o jego zadowolenie dbają wszyscy pracownicy firmy. Podstawowe założenia powstania marketingu relacji to coraz wyższe wymagania ze strony nabywców, także nadmierne wartości operacyjne firm.

Źródło: http://www.flickr.com
Stworzenie trwałych, długofalowych związków, z których korzyści czerpać będą obie strony interakcji nie byłoby możliwe bez sprzyjających im kultury organizacyjnej także systemu wartości przedsiębiorstwa. Jeżeli ustanawiałoby ono tylko maksymalizację przychodów z obecnych transakcji jako zasadniczy cel istnienia organizacji, wówczas nieduże byłoby prawdopodobieństwo wykonania długofalowych więzi przedsiębiorstwa z klientem.
Pracodawcy coraz to częściej dostrzegają korzyści płynące z wykorzystywania pozapłacowych programów motywacyjnych. Wzmagają one zaangażowanie personelu i umacniają stosunki z przedsiębiorstwem, co bezpośrednio przekłada się na uzyskiwane wyniki.
Programy motywacyjne powinny być dostosowane jednostkowo do potrzeb różnego członka zespołu. Dla wielu osób pieniądze bez wątpienia stanowią największą motywację do pracy. Wprowadzenie harmonijnych reguł premiowania i metodycznych podwyżek sprawi, że personel zyskuje poczucie stabilizacji i bezpieczeństwa.
Karnety na siłownię, bilety do kina, lub prywatne ubezpieczenie, możliwości premiowania jest dużo, a właściciele jednostek coraz częściej z nich korzystają.
Programy motywacyjne powinny być dostosowane jednostkowo do potrzeb różnego członka zespołu. Dla wielu osób pieniądze bez wątpienia stanowią największą motywację do pracy. Wprowadzenie harmonijnych reguł premiowania i metodycznych podwyżek sprawi, że personel zyskuje poczucie stabilizacji i bezpieczeństwa.
Karnety na siłownię, bilety do kina, lub prywatne ubezpieczenie, możliwości premiowania jest dużo, a właściciele jednostek coraz częściej z nich korzystają.