Postępowania sprzeczne z prawem i dobrymi obyczajami jako czyn nieuczciwej konkurencji w reklamie.
Nieuczciwa rywalizacja w reklamie liczy na na zrobienie mylnego wrażenia przede wszystkim co do pochodzenia produktu, wartości czy ilości. Reklama taka sprawia, że powstałe na jej podstawie obrazy nie są zgodne ze stanem rzeczywistym. Do omyłek dochodzi na skutek używania mylących, dwuznacznych, czy celowo nieprecyzyjnych oznaczeń, mylących i dezinformujących. Znajdujące się w niej idane są nieprawdziwe w sensie materialnym. Wszelki okaz takiego rzeczy winien istotnie mieć cechy, na jakie reklama zwraca uwagę. Nabywca ma prawo przewidywać, że każdy sztuka rzeczy jest niezgorszy od reklamowanego.Bardzo często informuje się ledwie o zaletach, a zataja niekorzystne cechy.Nie wolno imitować reklamy odrębnego zakładu, używać podobnych surowców, naklejek i ulotki o takiej samej kolorystyce, kształcie, stylistyce napisów, o łudząco podobnym układzie fragmentów graficznych.

Jak zarejestrować znak towarowy można dowiedzieć się w kancelarii patentowej. Rejestracja znaku towarowego cena może być przeprowadzana na rzecz zakładu i tylko dla produktów będących tematem jego działalności gospodarczej. Rejestrując znak towarowy producent może wskazywać między procedurą krajową, regionalną (europejską) i międzynarodową.
Wycena znaku towarowego nie należy do najłatwiejszych zadań. W praktyce nie istnieje jedna dobra metoda, która odzwierciedlałaby jej wartość w sposób jednoznaczny. Ponadto ważne jest doświadczenie osób wyceniających.