Podstawowe zalety promocyjnych gazetek w promowaniu oferty sieci handlowych oraz marketów
Kilkanaście lat temu w Polsce pojawiły się pierwsze sieci handlowe. Oprócz rewolucji w samym handlu przyniosły także inną, choć dużo mniej widoczną zmianę na rynku reklamowym. Razem z nimi zaczęły się bowiem pojawiać promocyjne gazetki, będące całkowicie nowym w naszym kraju sposobem promocji. Jak pokazują ostatnie lata, bardzo dobrze przyjęły się one w całym kraju, bardzo dobrze to zresztą widać w większości naszych bloków, gdzie praktycznie codziennie pojawiają się nowe z kolejnych marketów. I jak tylko się pojawią, to znikają od razu, bo ludzie bardzo lubią z nich korzystać.

Źródło: http://www.flickr.com
Ocenia się, że dużo więcej niż połowa klientów przynajmniej raz na miesiąc ma styczność z jakąś gazetką promocyjną, i duży procent tej grupy wybiera się po jej przeglądnięciu na zakupy do danego sklepu. Będzie to potwierdzało niezwykle dużą skuteczność reklamowych gazetek, jakie są bezsprzecznie jednym z najlepszych produktów reklamowych stosowanych z dużym powodzeniem we współczesnym handlu.
Reklamowe gazetki są wydawane przeważnie przez duże sieci handlowe, hipermarkety oraz sklepy budowlane, ale bardzo często zaczynają próbować tego rodzaju promocji także lokalni sprzedawcy. Bardzo dużą zaletą tego typu gazetek będzie możliwość zaprezentowania szerszej gamy oferowanych produktów. Przykładowo gazetki tesco będą miały promowane towary z kilkunastu różnych działów, takich jak na przykład słodycze – strona polecana w temacie -, napoje czy chemia gospodarcza.
Są również wydawane gazetki tematyczne, z propozycją danej grupy produktowej, i do nich zaliczyć można gazetki świąteczne, ogrodowe albo związane ze świętami wielkanocnymi. Z kolei saturn gazetka promocyjna informować będzie klientów o obecnych promocjach na sprzęt AGD, RTV lub fotograficzny. Ogromną zaletą gazetek promocyjnych jest przekazywanie informacji klientów o przecenach i promocjach. Najczęściej będzie to wyglądało tak, że przy zdjęciu produktu drukuje się starą, przekreśloną cenę, a obok dużo większą czcionką aktualną, przeważnie dużo mniejszą.