Bpgew
Jak exsportować towary i znaleźć dobry rynek zbytu? porady.

Gazetki reklamowe sposobem na okazje

11 października 2018
Broszury promocyjne to najbardziej skuteczna forma reklamy sieci sprzedażowych. Wskazują na to zarówno wyniki ankiet niezależnych instytucji, jak też wyniki sprzedażowe poszczególnych sieci. W naszym kraju broszurki reklamowe swój początek mają w latach 90-tych.

Gazetka Tesco
Pojawiły się w naszym kraju wraz z kapitalizmem oraz wejściem na polski rynek międzypaństwowych sieci handlowych. Współcześnie gazetki reklamowe zauważane są jako podstawowy środek łączności między nabywcą a siecią handlową. Dziś foldery promocyjne w Polsce wydają nie tylko duże sieci sprzedażowe, swoje gazetki mają również niewielkie lokalne sieci handlowe, każda promocja w Rossmanie publikowana jest w gazetce reklamowej nie tylko klasycznej, papierowej, ale też w wersji internetowej – .

Zawartość broszurek poszczególnych sieci sprzedażowych są względnie zbliżone do siebie. Na ogół są to kolorowe foldery wypełnione zdjęciami artykułów, pod którymi widnieją ich promocyjne ceny. W większości wypadków są to najczęściej kupowane towary, takie jak mleko, pieluchy, jaja, owoce, jarzyny albo mięso. W przypadku elektromarketów: telewizory, komputery, lodówki. Każda gazetka reklamowa ma swoje ograniczenia czasowe, czasem także geograficzne. Każda promocja posiada swój początek oraz wyznaczony z góry koniec. Blisko bieżącej promocyjnej ceny wyrobu prezentowana jest wykreślona uprzednia cena. Jest to od lat najlepszy sposób prezentacji towarów, który cały czas jest równie skuteczny – .

Broszury promocyjne to nie wyłącznie domena niedrogich sieci sprzedażowych, okazjami chwalą się również sieci aspirujące do tytułu tych „z wyższej półki” (przykładowo Auchan gazetka). W broszurach takich sieci przedstawiane są nierzadko towary rzadkie lub ekologiczne.

Jak wykazują analizy, promocje w folderach promocyjnych wpływają nie jedynie na wzrost sprzedaży towarów przedstawianych w gazetkach, ale całego asortymentu hipermarketu. Jednak broszury promocyjne to nie tylko prezentacja oferty oraz reklama poszczególnych towarów, foldery mają również inne cele. Wpływają na rozpoznawalność marki jak też informują o otwarciu nowo powstałych punktów handlowych, informują także o lokalizacji poszczególnych marketów blisko miejsca zamieszkania przypuszczalnego klienta.

You Might Also Like