Jak szybko wypromować swoją firmę wśród przyszłych klientów dzięki wybranym trikom marketingowym?

Okazuje się, że naprawdę wiele. Co więcej, mniej energii poświęcimy na zatrzymanie klienta, który już poznał naszą, niż na działania związane z zyskaniem zaufania osoby, która klientem jeszcze nie jest, ale bardzo chcielibyśmy, aby była. Powtórzmy, bo to szalenie istotne – retencja, czyli utrzymanie klienta, to działania wielokrotnie tańsze i mniej energochłonne niż akwizycja – czyli zyskanie nowego klienta. Z pomocą przychodzi marketing relacji, który dostarcza takie rozwiązania, jak systemy lojalnościowe lub bezpośrednia komunikacja indywidualna z klientem. Wygląda na to, że wielu przedsiębiorców szybko oswoiło się z tym tematem, ponieważ rozwiązanie, które doskonale działa, czyli systemy lojalnościowe, rozmnożyły się jak grzyby po deszczu, szczególnie w firmach usługowych czy handlowych. Kto z nas nie kolekcjonuje pieczątek w naszym ulubionym bistro czy u fryzjera? Kto nie szuka gorączkowo karty do zbierania punktów w drogerii czy na stacji paliw? Czy nie wertowaliśmy ostatnio katalogów z propozycjami wymiany naszych punktów?
To właśnie rzeczone systemy lojalnościowe, które wzmacniają nasze przywiązanie do marki, kształtują nawyk chodzenia właśnie do tego konkretnego sklepu oraz wywołują poczucie, że za zakupy dostajemy coś w zamian. Marketing relacji delikatnie zatarł granicę między klientem a odległym producentem, bo zaczął zadawać wiele pytań o preferencje konsumentów i zaczął podchodzić do klientów jak do najlepszych doradców, na opinii których będzie bazował wprowadzając na rynek swoje nowe produkty lub ulepszając te dobrze znane.