Bpgew
Jak exsportować towary i znaleźć dobry rynek zbytu? porady.

Jak szybko wypromować swoją firmę wśród przyszłych klientów dzięki wybranym trikom marketingowym?

11 października 2018
Każdy właściciel biznesu, któremu zależy na trafionej promocji własnej marki, sięga po narzędzia marketingowe, które pozwalają na poszerzenie świadomości istnienia marki na przykład w sieci, rozgłaszanie świetnej opinii o własnej marce i kompleksowe zadbanie o klienta – zarówno potencjalnego, jak i obecnego. Bywa, że są to rozwiązania kosztowne, ale czasami niewiele potrzeba aby zaistnieć i wybić się.

Punkty promocyjne

Źródło: http://pl.freepik.com/
Narzędzia stosowane przez ludzi z branży zwykle wyzwalają wśród konsumentów proste mechanizmy, których nie są oni w stanie kontrolować, bo często nawet nie mają świadomości ich istnienia. Możemy tu mówić na przykład o podświadomym przywiązaniu do marki czy o projektowaniu wyborów. Co można zrobić, żeby z klienta „jednorazowego” uczynić klienta stałego?

Okazuje się, że naprawdę wiele. Co więcej, mniej energii poświęcimy na zatrzymanie klienta, który już poznał naszą, niż na działania związane z zyskaniem zaufania osoby, która klientem jeszcze nie jest, ale bardzo chcielibyśmy, aby była. Powtórzmy, bo to szalenie istotne – retencja, czyli utrzymanie klienta, to działania wielokrotnie tańsze i mniej energochłonne niż akwizycja – czyli zyskanie nowego klienta. Z pomocą przychodzi marketing relacji, który dostarcza takie rozwiązania, jak systemy lojalnościowe lub bezpośrednia komunikacja indywidualna z klientem. Wygląda na to, że wielu przedsiębiorców szybko oswoiło się z tym tematem, ponieważ rozwiązanie, które doskonale działa, czyli systemy lojalnościowe, rozmnożyły się jak grzyby po deszczu, szczególnie w firmach usługowych czy handlowych. Kto z nas nie kolekcjonuje pieczątek w naszym ulubionym bistro czy u fryzjera? Kto nie szuka gorączkowo karty do zbierania punktów w drogerii czy na stacji paliw? Czy nie wertowaliśmy ostatnio katalogów z propozycjami wymiany naszych punktów?

To właśnie rzeczone systemy lojalnościowe, które wzmacniają nasze przywiązanie do marki, kształtują nawyk chodzenia właśnie do tego konkretnego sklepu oraz wywołują poczucie, że za zakupy dostajemy coś w zamian. Marketing relacji delikatnie zatarł granicę między klientem a odległym producentem, bo zaczął zadawać wiele pytań o preferencje konsumentów i zaczął podchodzić do klientów jak do najlepszych doradców, na opinii których będzie bazował wprowadzając na rynek swoje nowe produkty lub ulepszając te dobrze znane.

Marketing relacji po prostu docenił doradczą i opiniotwórczą rolę klienta. Wyszedł mu naprzeciw i tym zyskał naprawdę dużo. Wzmocnieniem działań lojalnościowych okazała się komunikacja indywidualna, która sprawiła, że wiele osób ma poczucie wyjątkowości. Personalizowane oferty dostarczane niemal do rąk własnych, drobne upominki urodzinowe czy telefon z salonu po stu dniach używania nowego samochodu to nieprzypadkowe ruchy, ale doskonale przemyślane zagrania.

You Might Also Like