Bpgew
Gospodarka - newsy ze świata.

W jaki sposób sprawnie i szybko można wyegzekwować zobowiązania swoich klientów.

11 października 2018
Prowadzenie firmy nierozerwalnie wiąże się z ryzykiem pojawienia się jakiś niezapłaconych należności. Jest to ryzyko, jakie należy przewidzieć w kontaktach z klientami, i powinno się je także je uwzględniać w swoich planach biznesowych.

zadłużenie

Autor: Simon Cunningham
Źródło: http://www.flickr.com

Oczywiście nikt nie zakłada, że klienci przestaną opłacać zobowiązania, jednak życie pokazuje, że niekiedy może się tak zdarzyć. Firmy nieprzygotowane na takie okoliczności niekiedy mają kłopoty, a jeśli zadłużenia się już pojawią, to warto się dowiedzieć, jak je skutecznie i szybko odzyskać. Kłopoty z wierzytelnościami mogą mieć różne przyczyny.

Czasami firma która zalega z przelewem ma po prostu kłopoty finansowe, z powodu błędów decyzyjnych czy innych okoliczności straciła płynność i opóźnia z kolei zapłatę swoich długów. Czasami zdarza się także, że ktoś z rozmysłem przeciąga zapłatę, jeśli nawet ma odpowiednie środki do uregulowania długów. W takich sytuacjach bez porządnej perswazji trudno może być odzyskać pieniądze, szczęśliwie są sposoby na to, żeby się tym skutecznie zająć.

pieniądze

Autor: epSos .de
Źródło: http://www.flickr.com

W przypadku licznych firm z branży handlowej, współpracujących z wieloma kontrahentami windykacja należności niekiedy być może sporym problemem. Jeżeli się ma parę tysięcy aktywnych klientów, którzy dokonują po kilkanaście zakupów co miesiąc, to do ręcznego sprawdzania wszystkich zobowiązań potrzebna by była armia pracowników. Z pomocą przychodzi tu informatyzacja, czyli kupno i uruchomienie odpowiedniego programu do obsługi wierzytelności. Na rynku jest parę takich programów, ich głównym zadaniem jest pełna obsługa długów w firmie.

Tego typu programy porządkują windykacyjne procesy na każdym etapie, dzięki czemu da się nimi dużo prościej zarządzać. Wykorzystując rozbudowane moduły do archiwizacji oraz rejestracji zdarzeń da się prowadzić szczegółową historię kontaktów z dłużnikami, zaczynając od ich osobowych danych, a kończąc na każdej rozmowie i spotkaniu. Dzięki temu pracownicy firmy mogą prosto i szybko zarządzać zaległościami, jakie występują u jej kontrahentów.

You Might Also Like