Bpgew
Jak exsportować towary i znaleźć dobry rynek zbytu? porady.

Czy wielkopowierzchniowe ogłoszenia reklamowe znikną z większych miejscowości? Alternatywne sposoby reklamy.

23 listopada 2019
Od pewnego czasu mówi się o pomyśle podjęcia kroków w celu uchwalenia ustawy zabraniającej umieszczania dużych reklam w centrach miast. Argumenty brzmią na naprawdę kluczowe – szpecą obraz miast, przesłaniają ładne budynki, stare miasto, są podświetlane neonowymi światłami, które nie pozwalają zasnąć mieszkańcom. Każdy płot, balustrada czy nawet przystanek zamieniają się w słupy ogłoszeniowe. Idąc po chodnikach omijamy potykacze z ogłoszeniami lokalnych przedsiębiorców. Ale przedmieścia również nie wyglądają lepiej – jadąc obwodnicami miast na poboczu zauważymy to samo – wolnostojące banery o różnej wielkości. Jakie inne formy reklamy zaistnieją i wyjdą na pierwszy plan kiedy zupełnie usuniemy banery?

Jeśli miasta rzeczywiście przyjmą ustawę, to pewne, że firmy sięgną po inne spektrum środków i znajdą inne drogi dotarcia do przyszłych klientów. Wiele wskazuje na to, że zwiększy się ilość materiałów drukowanych, jednak w dużo mniejszym wydaniu niż banery reklamowe.

Jeżeli uważasz, że chcesz znaleźć zbliżone materiały, to zobacz wskazówki z witryny (http://www.key-ces.com/software-development/) – to trochę inny punkt widzenia, ale też jest godny uwagi.

Warszawa jest tego dobrym przykładem, bo jako pierwsze miasto wprowadziła wachlarz różnych technik reklamy, których uczą się od niej inne duże i mniejsze miasta. Przykładów na to jest wiele – firmy, na przykład Banery-druk, aby być zauważone, wprowadzają nietypowy, ale świetnie widoczny sposób ulokowania – np. przez szczudlarza lub wielką maskotkę firmy. Niestety, we znaki daje się też natrętne ulokowanie (do skrzynek pocztowych, za wycieraczki aut).

Jeżeli użyta w niniejszym artykule narracja do Ciebie trafia, to zobacz tu wizytówki na zamówienie inne tego rodzaju posty – one odnoszą się do analogicznej problematyki.

Pewne firmy decydują się na rozdawanie małych, ale pięknie wydrukowanych kalendarzyków przed rozpoczęciem kolejnego roku, a przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego – planów lekcji z logotypami np. miejscowych szkół językowych, prywatnych przedszkoli albo instytucji oferujących zajęcia dodatkowe dla najmłodszych.

billboard reklamowy

Autor: David Howard
Źródło: http://www.flickr.com

Dobrze przygotowana szata graficzna i ładnie wydrukowane ulotki będą cieszyć oko, ale wszystkie druki mają to do siebie, że są ulotne i niewiele trzeba, aby je wyrzucić. Nie ma żadnej pewności, że nawet wyraźne, rzucające się w oczy ulotki, spójne wizualnie z logotypem i kreacją firmy, zostaną w naszej ręce na dłużej. Nadejdzie teżzalew innej reklamy zewnętrznej – blokujących miejsca parkingowe aut z rodzajem przyczepki z dużą reklamą lub reklamą na dachu samochodu czy potykaczy. Możliwe, że zwiększy się też reklama w mediach papierowych, chociaż uważa się, że nie przynosi ona pożądanych rezultatów.

Reklamodawcy uważają, że podstawową zaletą banerów jest to, że wszyscy poruszający się po ulicach miast – czy to piechotą, czy autem, czy transportem publicznym, je zauważają. Oczywiście sporo osób twierdzi, że siłą rzeczy na nie patrzy, ale nie widzi, o czym jest i że nie zapamiętuje tego, co reklamują banery reklamowe. Warszawa ma taką ilość mieszkańców, a reklam ciągle przybywa, więc na pewno działają na wybory konsumentów i działa tu raczej podświadomość i rejestrowanie obrazów nawet, jeśli patrzymy na nie tylko przez chwilę. Reklama to bardzo rozwojowa branża, jeżeli ustawa naprawdę zaistnieje w miastach, inne reklamy pojawią się zanim zdążymy się zorientować.

You Might Also Like