Ogłoszenia marketingowe w sieci internetowej nie zdołają zastąpić druku! Przynajmniej jeszcze nie w tym momencie

W teraźniejszej epoce zwiększonego dostępu do informacji, coraz silniej staramy się uniknąć reklam, a dotykalne ulotki są czymś fizycznym, co ciężej obejść od treści wyświetlanych na portalach internetowych. Wypromowanie produktu jest coraz bardziej trudne, bo rynek przesycony jest wielorodnymi konkurencyjnymi ofertami. Analiza (zobacz analiza swot pracownika) sytuacji druku na rynkach zachodnich wykazała, że producenci idą w kierunku druku artystycznego. Nawet wydruk na kartkach papieru będzie zmuszony zawierać angażujące potencjalnego kupca elementy, tj. krótka historyjka, barwny komiks czy też ciekawa krzyżówka na odwrocie informacji o firmie.
Druk się utrzyma, mimo że nie będzie już nigdy jedyną formą przekazywania medialnych wiadomości. Dawny schemat wypatrywania gazeciarza, który znamy ze starych amerykańskich filmów, nigdy już nie powróci. Druk użytkowy się przeistoczył od tamtego momentu i będzie nadal podlegał rozwojowi. Możliwe, że coraz częściej stosowane drukarki 3D zmienią płaskie billboardy w obiekty przestrzenne. To coraz częściej stosowana praktyka.