Bpgew
Jak exsportować towary i znaleźć dobry rynek zbytu? porady.

Efektywne metody sprzedaży mobilnej

4 listopada 2020
Sprzedaż mobilna jest hasłem, które dużej liczbie ludzi kojarzy się z handlem aplikacjami na popularne komórki. Nie jest to jednak poprawne skojarzenie, sprzedaż mobilna jest bowiem rodzajem sprzedaży opierającym się na bliskim kontakcie z odbiorcą. Obecnie tego rodzaju relacje biznesowe prowadzi się z pomocą nowoczesnych systemów sprzedażowych, które znacznie poprawiają wyniki sprzedaży.

Systemy tego rodzaju służą reprezentantom handlowym spółek z różnych branż, są to zwykle aplikacje mobilne pozwalające na zdalny dostęp za pośrednictwem urządzeń mobilnych – nowoczesnego smartfonu, albo tabletu, do systemu sprzedaży danej spółki. Takie systemy funkcjonowały już kiedyś – przedstawiciele używali często tzw. palmtopów, jednak obecnie systemy (rozwiązania magazynowe) sprzedaży tego typu są dużo bardziej rozwinięte i dostosowane do indywidualnych potrzeb odbiorcy.

handel

Autor: Stan Dalone & Miran Rijavec
Źródło: http://www.flickr.com

Zalety sprzedaży mobilnej

Tego typu systemy pociągają za sobą zestaw pozytywnych rozwiązań. Najbardziej istotną zaletą mobilnej sprzedaży jest opcja dostosowania oferty do potrzeb odbiorcy – przedstawiciel może przygotować dostosowaną ofertę promocyjną dla stałego odbiorcy. Ponadto dostęp do historii zamówień w aplikacji sprzedażowej umożliwia dopasowanie częstotliwości odwiedzin do prawdziwych potrzeb.kinkiety (zobacz odkryj serwis)Poza tym, przedstawicielużywający takiego rozwiązania nie ma obowiązków wypełniania raportów, które są sporządzane i wysyłane do managera automatycznie. Mobilna sprzedaż to więc w pierwszej kolejności wiele potrzebnych funkcji i zautomatyzowanie pracy.


W jakiej branży?

Jak wykazują badania, najwięcej przedstawicieli handlowych używających tego rodzaju mechanizmów mobilnej sprzedaży jest w branży spożywczej. Jest to naturalnie rezultatem dużej liczby sklepów spożywczych, które pracownicy ci muszą obsłużyć. Jeśli jednak spojrzy się na wyniki sprzedaży, gdzie branża spożywcza jest także na czele, można spostrzec, że w dużej mierze sukces branży jest zależny od metod i narzędzi, którymi posługują się specjaliści. Z tego też względu coraz większa liczna firm decyduje się na wprowadzenie tego typu nowoczesnych pomysłów do kontaktów biznesowych.

You Might Also Like