Bpgew
Jak exsportować towary i znaleźć dobry rynek zbytu? porady.

Jakie będą metody na poprawę wydajności sprzedaży w placówkach handlowych, jakie są zadania tajemniczego klienta.

21 września 2019
Każda firma handlowa zamierza, żeby jej produkty i usługi jak najlepiej się sprzedawały. Jednak pomimo wielu prowadzonych działań promocyjnych i marketingowych niekiedy nie uzyskuje się planowanych celów.

Powodów na to może być mnóstwo, począwszy od nieodpowiedniej reklamy, kierowanej do nieodpowiedniej grupy końcowej, a kończąc na błędach w obsługiwaniu klientów czy też błędnym dobraniu kolorystyki i wystroju wnętrz sklepów. Porządnie przeprowadzone badania marketingowe powinny znaleźć przyczyny takiego stanu rzeczy, o ile rzecz jasna zrobi się je porządnie i ktoś będzie potrafił na ich podstawie powyciągać właściwe wnioski. Wykonać się je powinno w różnych obszarach, w tym również zrobić badanie satysfakcji klientów. Wielu specjalistów od marketingu niekiedy nie pamięta o tym, skupiając się na innych obszarach, a tymczasem to powinna być podstawa, od jakiej powinno się zacząć. W końcu klienci najwięcej będą mogli powiedzieć, co im się podobało w obsługiwaniu, a co wymagałoby poprawienia lub wręcz całkowitej zmiany, o ile rzecz jasna ktoś będzie chciał ich w tej kwestii spytać.

tajemniczy klient

Źródło: http://www.sxc.hu/

Jednym z podstawowych obszarów, w jakich w wielu firmach jest wiele do zrobienia, jest poprawienie jakości obsługi. Często firmy takie mają wprowadzone normy i zasady regulujące te kwestie, tylko sprzedawcy je zaniedbują, a często nawet tego nie ma. I niestety praktyki tego typu szybko mogą się odbić na wynikach, bo nieprofesjonalny, a tym bardziej nieodpowiednio zachowujący się personel powoduje, że liczba klientów drastycznie spada.

Jedną z najpopularniejszych technik sprawdzania i weryfikacji pracy załogi jest wynajęcie firmy, która może się zająć weryfikacją ich pracy. Do danego sklepu wysyłany jest tajemniczy klient, który udając osobę zainteresowaną kupnem czegoś sprawdza jakość pracy obsługi, podejście do klientów i zakres wiedzy pracowników. Wnioski z tego typu badań następnie się przekazuje do zarządu firmy, i dzięki temu można podjąć działania, jakie poprawią i usprawnią pracę załogi w sklepach.

You Might Also Like